فروشگاه پرشین گرافیک
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن علمی حسابداری دانشگاه پیام نور داراب
  • مسئول انجمن (جلال دماوند) ( جمعه 86/10/28 :: ساعت 4:26 عصر)
    احمد توکلی با اشاره به این که بودجه نقش تعیین کننده ای در توزیع ثروت و قدرت در کشور بازی میکند تأکید کرد، لایحه بودجه بدون اصلاح قابل تصویب نیست.
    احمد توکلی نماینده مردم تهران و رئیس مرکز پژوهش های مجلس روز سه شنبه 25 دی ماه در مجلس شورای اسلامی نامه ای را میان نمایندگان توزیع کرد که در آن به نقد لایحه بودجه 87 پرداخته است.
    در این نامه چند راه حل به شرح زیر به مجلس پیشنهاد شده است:
    الف) رد کلیات ، این کار برای طی مراحل قانونی تا اواخر بهمن طول می کشد و طبعا وقت کافی برای تنظیم مجدد برای دولت باقی نمی ماند و مجلس مجبور به تصویب بودجه چند دوازدهم می شود که از جهت سیاسی، اقتصادی و مدیریتی به هیچ وجه به صلاح کشور نیست.
    ب) حفظ رویکردهای مثبت لایحه پیشنهادی دولت و اصلاح مواردی که قانون یا مصالح رعایت نشده است ، این کار به همکاری جدی و بی دریغ دولت نیاز دارد. تفاهمات قبلی با دولت که متأسفانه رعایت نشده اینجا به کار می آید.
    ج) تصویب قانون بودجه سال 1386 با تغییر درصدی همه ارقام آن برای. یک سال دیگر به عنوان قانون بودجه سال 1387


  • مسئول انجمن (جلال دماوند) ( چهارشنبه 86/10/26 :: ساعت 11:20 صبح)

    مسوولان از ارسال گزارش رژیم تجاری مصوب ?? تیر‌ماه دولت ا‌ظهار بی‌اطلاعی می‌کنند
    _سرمایه مریم‌موسی‌پور: با آن‌که گزارش رژیم تجاری ایران 20 تیر ماه سال‌جاری به تصویب هیات دولت رسیده اما هنوز به سازمان تجارت جهانی ارسال نشده است.

    ادامه مطلب...



  • مسئول انجمن (جلال دماوند) ( چهارشنبه 86/10/26 :: ساعت 11:13 صبح)
    هاشمی رفسنجانی:

    خطر هست،جدی هم هست

    مهر- آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی با اشاره به شرایط منطقه و تهدیدات علیه کشورمان گفت: «ما در معرض فتنه‌های زیادی قرار داریم، اختلافات منطقه‌ای هم در اوج است، آمریکایی‌ها به هر جایی که می‌خواستند لشگرکشی کردند و نیروهایشان را چیده‌اند، خطر هست، جدی هم هست.»   

    آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی، رییس مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح دیروز در مراسم افتتاحیهء همایش اتحاد ملی; راهبردها و سیاست‌ها، با تشکر از مرکز تحقیقات مجمع برای برگزاری این همایش گفت: «ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاست‌های همبستگی ملت را تصویب کردیم و ملات‌های چسبندگی ملی را هم مشخص کردیم و همین طور موانع پیش رو و راهکارهای حل این مشکلات را معلوم کردیم.»

    وی افزود: «ما انتظار داشتیم که بعد از تصویب این سیاست‌ها کار وحدت بیشتر بشود که هنوز نشده و هنوز به انتظار تحقق آن سیاست‌ها هستیم.»

    آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: «اتحاد انسان‌ها با وجود تفاوت فکر همیشه و در همهء سطوح یک مساله جدی برای رهبران جهان و به خصوص انبیا بوده و خواستهء قرآن از ما وحدت و اتحاد است.»رییس مجلس خبرگان با تاکید بر تفاوت میان اختلاف نظر و تنازع و درگیری گفت: «اصل اختلاف را قرآن پذیرفته ولی آن چیزی که قرآن با آن سرسختانه مخالفت می‌کند و مشکل ما نیز است، تنازع است، اگر اختلاف‌ها تبدیل به تنازع نشود، تبدیل به رقابت سالم می‌شود که چیز خوبی است.»هاشمی رفسنجانی اصول تحقق اتحاد ملی را جهان‌بینی و ایدئولوژی اسلامی توصیف کرد و گفت: «در جامعه‌ای که جهان‌بینی واحدی وجود نداشته باشد اتحاد در آن سخت است.»

    رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خاتمیت را بلوغ فکری بشر توصیف کرد و گفت: «بشر باید خودش را اداره کند و در این زمان نیازی به پیام روزمرهء الهی نیست، بلکه بشر باید خودش با دانش و عقل،خود را اداره کند.»

    وی با اشاره به آیات قرآن ،ویژگی اهل جهنم را تخاصم و تنازع و ویژگی اهل بهشت را سلام و امنیت و آرامش توصیف کرد و گفت: «تخاصم هم در دنیا عذاب است و هم در جهنم.»    رییس مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: «اختلاف افکنی در دنیای اسلام جزو اهداف استکبار است.»

    هاشمی رفسنجانی در ادامهء سخنان خود با اشاره به شرایط روز و برگزاری انتخابات مجلس گفت: «امروز اختلافات منطقه‌ای در اوج است و نمونه‌های آن را در فلسطین، لبنان، عراق، پاکستان و افغانستان می‌بینیم. آمریکایی‌ها به هر جایی که می‌خواستند لشگر کشی کردند و نیروهایشان را چیده اند، خطر هست، جدی هم هست.»

    وی گفت: «ما با اتحاد پیروز شده‌ایم و معجزهء تاریخی برافکندن شجرهء خبیث شاهنشاهی با همین حرکت اتحادآمیز مردم در خیابان‌ها صورت گرفت.»   

    رییس مجلس خبرگان، قانون اساسی را محور اتحاد ملی توصیف کرد و گفت: «چرا باید در آستانهء انتخابات نگران تخاصم و تنازع باشیم اگر هدف خدمت است، راهکارش این است که انسان افکار سازندهء خود را با مردم در میان بگذارد و دروغ هم نگوید.» وی با اشاره به این‌که انتقاد حق همگان است، گفت: «معنی انتقاد این است که کارهای خوب را قبول و حمایت کنیم و کارهای بد را هم بگوییم.»   

    آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی، با اشاره به تهدیدات خارجی علیه کشورمان گفت: «ما در معرض فتنه‌های زیادی هستیم و تنازع همان چیزی است که دشمن می‌خواهد. اگر مسایل‌ در حد اختلاف باشد نه دشمن می‌تواند کاری کند ونه به ما آسیب می‌رساند اما هر جا که تنازعی به وجود می‌آید حتما کار شیطان در میان است.»   

    رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سیرهء حضرت علی (ع) گفت: «وقتی پای مصلحت امت و مصلحت جامعه در میان است تحمل‌های بزرگ راهکار است البته طبقات پایین هم مامور به صبر هستند ولی نه صبر قبرستانی.»وی تنوع قومی- مذهبی در کشور را عامل تحکیم موقعیت و اتحاد ملی توصیف کرد و گفت: «ما در 95 درصد مسایل‌ با اهل سنت اشتراک داریم.»

    هاشمی رفسنجانی با اشاره به نقش قومیت‌ها در تحولات تاریخی کشور چون انقلاب مشروطیت و پیروزی انقلاب اسلامی با ابراز نگرانی از تنازع‌های بی‌جهت در جامعه گفت: «امروز کارهای ناشیانه‌ای در حال اتفاق است که از آن جمله تنازع بی جهت سیاسیون و احزاب است.»

    وی در پایان سخنان خویش خطاب به شرکت‌کنندگان در همایش ملی اتحاد ملی; راهبردها و سیاست‌ها، گفت: «ما مبانی اسلامی برای اتحاد ملی را کاملا در اختیار داریم و سیاست‌ها هم نوشته شده است و راهکارها را شما باید بنویسید.»

    ماخذ:روزنامه سرمایه-شماره 601-روز سه شنبه بیست و دوم آبان 1386




  • مسئول انجمن (جلال دماوند) ( سه شنبه 86/10/25 :: ساعت 5:57 عصر)

           

     این روزها با آغاز ماه محرم برگزاری امتحانات با تاخیراتی همراه بود. اما از تاریخ 24 دی ماه امتحانات طبق روال قبلی برگزار گردید. امتحانات 17 و 18 و 19 و 20 و 22 و 23 بترتیب در روزهای 7و 8 و 9 و 10 و 11 و 12 برگزار می گردد.

    اینجا بهشت سرخ بدن‎های بی سر است                               اینجا نگارخانه‎ی گل‎های پرپر است

    اینجا منا و مشعر و بیت الحرام ماست                                    اینجا حریم قرب شهیدان داور است

    اینجاست قتلگاه شهیدان راه حق                                           اینجا مزار قاسم و عباس و اکبر است

    اینجا به جای جامه‎ی احرام ما به تن                                       زخم هزار نیزه و شمشیر و خنجر است

    اینجا دو طفل زینبم افتد به روی خاک                                     اینجا به روی سینه‎ی من قبر اصغر است

    اینجا برای پیکر صد چاک عاشقان                                            گرد و غبار کرب و بلا مُشک و عنبر است

    اینجا چو آفتاب سرم بر فراز نی                                              بر کودکان در به درم سایه گستر است

    اینجا تنم به زیر سم اسب، توتیا                                             اینجا سرم به دامن شمر ستمگر است

    اینجا به جای جای گلوی بریده‎ام                                            گلبوسه‎های زینب و زهرای اطهر است

    اینجا به یاد العطش کودکان من                                             هر صبح و شام دیده‎ی میثم،زخون تر است

     

                                                                                                                         "غلامرضا سازگار"

            




  • مسئول انجمن (جلال دماوند) ( سه شنبه 86/10/25 :: ساعت 5:37 عصر)

     

    بانک جهانی در تازه ترین گزارش خود رشد اقتصادی ایران در سال 2008 را پنج درصد پیش بینی کرد.

    به گزارش ایسنا، بانک جهانی در گزارش خود با عنوان دورنمای اقتصاد جهانی رشد اقتصادی ایران در سال 2006 و 2005 را به ترتیب 3/4 و 6/4 درصد اعلام و برآورد کرد که این رشد در سال 2007 به پنج درصد رسیده است.

    این بانک در ادامه گزارش خود به بررسی وضعیت اقتصادی در سال جاری و آتی پرداخت و پیش بینی کرد که در سال 2008 رشد اقتصادی این کشور در سطح پنج درصد باقی خواهد ماند.

    بانک جهانی انتظار دارد که در سال 2009 رشد اقتصادی ایران به 7/4 درصد کاهش یابد.

    گزارش بانک جهانی حاکی از آن است که میانگین رشد اقتصادی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در سال 2007 معادل 9/4 درصد بوده که طی سالهای 2008 و 2009 به ترتیب به 4/5 و 3/5 درصد خواهد رسید.

    رشد اقتصادی جهان نیز برای سال 2007 برابر 3/3 درصد پیش بینی شده است.

     




  • مسئول انجمن (جلال دماوند) ( شنبه 86/10/22 :: ساعت 12:10 عصر)
     

    پنج‌شنبه 20 دی ماه 1386 مصادف با آغاز سال 1429 هجری قمری و شروع ماه محرم‌الحرام است. ماهی که شیعیان جهان اسلام در ماتم شهادت حسین بن علی(ع) به سوگ می‌نشینند.

    پیشاپیش فرا رسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین و یاران و فادارش را به اعضای جامعه حسابداران رسمی تسلیت می‌گوییم.

    iacpalogo.jpg

    کارگروه مالیات بر ارزش افزوده تشکیل می‌شود

    شورای عالی جامعه حسابداران رسمی ایران در جلسه مورخه 5/10/86 با تشکیل کارگروه مالیات بر ارزش افزوده موافقت کرد. علاقه‌مندان و متقاضیان عضویت در این کارگروه در صورت دارا بودن مطالعات کافی در این زمینه می‌توانند با جامعه حسابدارن رسمی تماس حاصل فرمایند.

    sazman.jpg

    دغدغه‌های سازمان حسابرسی برای واگذاری بانک‌ها و بیمه‌ها

    دکتر کاظم نجفی علمی با اشاره به بررسی صورت وضعیت بانک ملت در سازمان حسابرسی برای ورود به بورس گفت:"اعلام زمان دقیق پایان حسابرسی بانک ملت مستلزم همکاری کامل سازمان حسابرسی و این بانک است تا در مورد حساب‌ها به شفافیت برسیم. "

    وی در پاسخ به ادعای سازمان خصوصی‌سازی که معتقد است بانک ملت همه اقدامات را برای ورود به بورس انجام داده و منتظر اعلام نظر سازمان حسابرسی است، توضیح داد:"به اعتقاد ما هنوز بخشی از کارها باقی‌مانده است. اتمام حسابرسی بستگی به این دارد که بانک ملت در چه زمانی مدارکی که سازمان حسابرسی درخواست کرده است، ارائه کند. با توجه به ناقص بودن مدارک بانک ملت، منتظر تکمیل آن هستیم تا در مورد سوددهی شرکت، ذخایر و ارزش سهام آن مطمئن شویم." رئیس سازمان حسابرسی مهم‌ترین معیار سازمان حسابرسی در بررسی صورت وضعیت شرکت‌های مشمول واگذاری صدر اصل 44 را شفافیت شرکت‌ها ذکر کرد و گفت:"سوددهی یا ضرردهی شرکت‌ها ارتباطی به سازمان حسابرسی ندارد، ما باید به شکل دقیق روشن کنیم که شرکت‌ها چه میزان سودده یا زیان‌ده هستند." به گفته وی، درحال‌حاضر سازمان حسابرسی تمام وقت خود را برای بررسی وضعیت شرکت‌های مشمول واگذاری صدر اصل 44 متمرکز کرده است، تا کار را با سرعت معقولی پیش ببرد.

    نجفی علمی درباره اقدامات سازمان حسابرسی در مورد شرکت‌های بیمه موردنظر دولت برای واگذاری گفت:"با توجه به سودآوری شرکت‌های بیمه می‌کوشیم حساب‌ها شفاف و گویا مشخص شود تا سودآوری برای شرکت‌ها محقق شود و نگرانی از بابت سرمایه‌گذاری نداشته باشند."

    نجفی علمی به زمان واگذاری شرکت‌های بیمه البرز، آسیا و دانا اشاره‌ای نکرد؛ اما افزود:"پیش‌بینی می‌کنیم با اقدامات انجام شده، این شرکت‌ها در موعد مقرر به بخش‌خصوصی‌سازی واگذار شود."

     

    پیام‌های حرفه­ای سازمان حسابرسی

    مدیریت تدوین استانداردهای سازمان حسابرسی، پنجاه­ و چهارمین شماره پیام‌های حرفه­ای، ویژه آذر­ماه را منتشر کرد.

    عنوان‌های مطرح شده در این شماره عبارتند از: انتشار الزامات جدید برای حسابرسی صورت‌های مالی شرکت‌های گروه توسط هیأت استانداردهای بین­المللی حسابرسی و خدمات اطمینان بخشی، انتشار رهنمود جدید الزامات آموزش آیین رفتار حرفه­ای و دانش فناوری اطلاعات توسط هیأت بین­المللی آموزش استانداردهای حسابداری فدراسیون بین­المللی حسابداران، خلاصه تصمیمات هیأت استانداردهای بین­المللی حسابداری در ژوئن 2007، فراهم آوردن نرم­افزار مورد نیاز سرمایه­گذاران جهت پیگیری فعالیت‌های شرکت‌ها در کشورهای حامی تروریسم توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا.

    علاقه­مندان برای مطالعه متن کامل پیام‌های حرفه­ای سازمان حسابرسی به آدرس http://audit.org.ir/messages-fa.html مراجعه کنند.

    bourse.jpg

    تصویب دستورالعمل نحوه گزارش‌دهی دارندگان اطلاعات نهانی

    به گفته رئیس سازمان بورس، این دستورالعمل‌ در راستای اجرای تبصره 2 ماده 46 قانون بازار اوراق بهادار در تاریخ 11/10/86 به تصویت هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار رسیده و از ابتدای سال 87 لازم‌الاجرا است.

    طبق این دستورالعمل گزارش‌دهندگان مکلف هستند اطلاعات موردنظر طبق فرم‌های مندرج در دستورالعمل را ظرف مهلت‌های مقرر به اطلاع سازمان بورس برسانند و مسئولیت صحت اطلاعات گزارش‌شده نیز به عهده شخص گزارش‌دهنده‌ای است که ذیل فرم‌های موردنظر را امضاء می‌کنند.

    (برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد مورخ 16/10/86)




  • مسئول انجمن (جلال دماوند) ( پنج شنبه 86/10/13 :: ساعت 10:25 عصر)

    رئیس شورای­عالی جامعه حسابداران رسمی گفت:"بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که به زودی به امضاء خواهد رسید از این پس سازمان تأمین اجتماعی برای تهیه گزارشهای حسابرسی بیمه‌ای از خدمات تخصصی و حرفه‌ای مؤسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران استفاده می­کند." مهدی کرباسیان در پی جلسه‌ای که در حضور معاونت فنی و درامدهای تأمین اجتماعی، رئیس هیئت مدیره و برخی مسئولان سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، اعلام کرد:"با توجه به لزوم شفاف­سازی در عملکرد مؤدیان و شرکتهای تابعه تأمین اجتماعی و همچنین با هدف تأمین منافع عموم و تثبیت نقش حسابداران رسمی، جلسه‌ای در ساختمان سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد و ضمن تشریح عملکرد و اهداف جامعه حسابداران رسمی، ‌اعلام آمادگی شد تا با به‌کارگیری و استفاده از تخصصهای حرفه‌ای مؤسسات حسابرسی عضو جامعه، این جامعه بتواند با تأکید بر حفظ منافع تمامی استفاده‌کنندگان از این خدمات و کاهش اختلافات کارفرمایان و کارگران سازمان تأمین اجتماعی، نقش مؤثر خود را به‌عنوان بازوی بخش عمومی ایفا کند."

    منبع : مجله حسابرس




  • مسئول انجمن (جلال دماوند) ( پنج شنبه 86/10/13 :: ساعت 8:55 عصر)

    شورای‌عالی جامعه حسابداران رسمی ایران سرانجام پس از چندین جلسه بحث و گفت‌وگو در جلسه روز چهارشنبه، مورخ 6/9/86 نظام‌الدین ملک‌آرایی، مدیر سابق مرکز تحقیقات تخصصی حسابداری و حسابرسی سازمان حسابرسی را به عنوان چهارمین دبیر کل جامعه حسابداران رسمی ایران برگزید. نظام‌الدین ملک‌آرایی در دو دوره اخیر عضو شورای‌عالی جامعه حسابداران و از پیشکسوتان حرفه حسابداری و مولف چندین کتاب در رشته‌ حسابداری است. کتاب اصول حسابداری که توسط ایشان و استاد مصطفی علیمدد، نگارش یافته در سال 1371 به عنوان کتاب سال انتخاب شد.

    منبع : مجله حسابرس




  • مسئول انجمن (جلال دماوند) ( پنج شنبه 86/10/13 :: ساعت 8:52 عصر)
    سوالات آزمون ورودی عضویت در جامعه حسابداران رسمی ایران در سال 1386  

           _ سوالات تستی حسابداری

           _ سوالات تستی حسابرسی

           _ سوالات تستی قانون مالیاتهای مستقیم

           _ سوالات تستی  سایر قوانین ( تجارت و محاسبات عمومی و دیوان محاسبات )

           سوالات تشریحی حسابداری

           _  سوالات تشریحی حسابرسی

           _  سوالات تشریحی قانون مالیات های مستقیم

     

    پاسخ سوالات تستی آزمون 1386

     سوالات آزمون ورودی عضویت در جامعه حسابداران رسمی ایران در سال 1385  

           _ سوالات تستی حسابداری

           _ سوالات تستی حسابرسی

           _ سوالات تستی قانون مالیاتهای مستقیم

           _ سوالات تستی  سایر قوانین ( تجارت و محاسبات عمومی و دیوان محاسبات )

           _  سوالات تشریحی حسابداری

           _  سوالات تشریحی حسابرسی

           _  سوالات تشریحی قانون مالیات های مستقیم

     

        پاسخ سوالات تستی آزمون 1385




  • مسئول انجمن (جلال دماوند) ( پنج شنبه 86/10/13 :: ساعت 8:50 عصر)
    شاید عجیب باشه که بعد از ? هفته که از همایش حسابداری می گذرد حالا می خواهیم یک گزارش ازاین همایش ارائه کنیم:

    این همایش در روز چهارشنبه ?? آذر طبق برنامه قبلی با کمی تاخیر ساعت ?:?? برگزار شد. تعداد زیادی از دانشجویان (حدوداْ ???نفر) رشته حسابداری و تعدادی هم بصورت آزاد در این همایش حضور پیدا کردند. در ابتدای برنامه آیاتی چند از قرآن تلاوت شد سپس جناب آقای جعفر تمدن (استاد رشته حسابداری) به منظور تشریح عملکرد اساتید جهت آماده سازی دانشجویان برای این همایش و تشکر از جناب آقای دکتر مدرس سخنرانی نمودند. در قسمت بعدی بخش اول سخنرانی دکتر مدرس برگزار شد که چکیده ای از آن را در یادداشت بعدی(در اولین فرصت)در وبلاگ قرار می دهیم. در بخش بعدی سوالات دانشجویان مطرح گردید و جناب آقای دکتر مدرس نیز ضمن پاسخ به این سوالات در مورد آزمون کارشناسی ارشد به سخنرانی پرداختند. و در پایان نیز به رسم سپاس لوحی یادبود به دکتر مدرس اهدا شد. همچنین گفتنی است که از دانشجوی برتر رشته حسابداری سرکار خانم خوشحال نیز تقدیر بعمل آمد.

    شایان ذکر است که در این جلسه کارکنان شرکت سیمان و بیمه تامین اجتماعی نیز حضور داشتند که جا دارد همین جا از حاضران در همایش تشکر نماییم.

    در پایان گلایه هایی نیز هست که دانستن آن خالی از لطف نیست:

    در این همایش که با زحمات اعضای انجمن حسابداری دانشگاه پیام نور برگزار شد از سرپرست دانشگاه - مسئول امور فرهنگی-مسئول امور مالی و اداری- مسئول بخش آموزش - کارشناس رشته حسابداری- حسابدار دانشگاه و . . . دعوت بعمل آمد که هیچ یک از آنها در این همایش حضور نداشتند.(به چه دلیل؟ خدا عالمه ... حتماْ کارداشتن دیگه...) از این که بگذریم نمی دانم همه جا همین طور است یا فقط مخصوص دارابه ؟ هزینه های برگزاری همایش بالغ بر ???هزار تومان بود که دانشگاه ??? هزار تومان آن را به طریق مختلف پرداخت کردو اعلام کرد که ??? هزار تومان دیگر را دانشجویان خود از جیب مبارکشان هزینه کنند و متعاقباْ از دانشگاه دریافت کنند اما تا کنون که در خدمتتان هستیم هنوز پرداخت نگردیده ؟ آیا این یعنی حمایت از دانشجو در برنامه های علمی . . . بعد می گویند که چرا دانشجویان فعالیتی نمی کنند ؟!!!! این فقط مشکلات همایش بود نه کل مشکلات دانشگاه.....




    <      1   2   3      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    سال 87
    تاریخ و نحوه ثبت‌نام از داوطلبان آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی
    [عناوین آرشیوشده]