فروشگاه پرشین گرافیک
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن علمی حسابداری دانشگاه پیام نور داراب
  • مسئول انجمن (جلال دماوند) ( شنبه 86/10/22 :: ساعت 12:10 عصر)
     

    پنج‌شنبه 20 دی ماه 1386 مصادف با آغاز سال 1429 هجری قمری و شروع ماه محرم‌الحرام است. ماهی که شیعیان جهان اسلام در ماتم شهادت حسین بن علی(ع) به سوگ می‌نشینند.

    پیشاپیش فرا رسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین و یاران و فادارش را به اعضای جامعه حسابداران رسمی تسلیت می‌گوییم.

    iacpalogo.jpg

    کارگروه مالیات بر ارزش افزوده تشکیل می‌شود

    شورای عالی جامعه حسابداران رسمی ایران در جلسه مورخه 5/10/86 با تشکیل کارگروه مالیات بر ارزش افزوده موافقت کرد. علاقه‌مندان و متقاضیان عضویت در این کارگروه در صورت دارا بودن مطالعات کافی در این زمینه می‌توانند با جامعه حسابدارن رسمی تماس حاصل فرمایند.

    sazman.jpg

    دغدغه‌های سازمان حسابرسی برای واگذاری بانک‌ها و بیمه‌ها

    دکتر کاظم نجفی علمی با اشاره به بررسی صورت وضعیت بانک ملت در سازمان حسابرسی برای ورود به بورس گفت:"اعلام زمان دقیق پایان حسابرسی بانک ملت مستلزم همکاری کامل سازمان حسابرسی و این بانک است تا در مورد حساب‌ها به شفافیت برسیم. "

    وی در پاسخ به ادعای سازمان خصوصی‌سازی که معتقد است بانک ملت همه اقدامات را برای ورود به بورس انجام داده و منتظر اعلام نظر سازمان حسابرسی است، توضیح داد:"به اعتقاد ما هنوز بخشی از کارها باقی‌مانده است. اتمام حسابرسی بستگی به این دارد که بانک ملت در چه زمانی مدارکی که سازمان حسابرسی درخواست کرده است، ارائه کند. با توجه به ناقص بودن مدارک بانک ملت، منتظر تکمیل آن هستیم تا در مورد سوددهی شرکت، ذخایر و ارزش سهام آن مطمئن شویم." رئیس سازمان حسابرسی مهم‌ترین معیار سازمان حسابرسی در بررسی صورت وضعیت شرکت‌های مشمول واگذاری صدر اصل 44 را شفافیت شرکت‌ها ذکر کرد و گفت:"سوددهی یا ضرردهی شرکت‌ها ارتباطی به سازمان حسابرسی ندارد، ما باید به شکل دقیق روشن کنیم که شرکت‌ها چه میزان سودده یا زیان‌ده هستند." به گفته وی، درحال‌حاضر سازمان حسابرسی تمام وقت خود را برای بررسی وضعیت شرکت‌های مشمول واگذاری صدر اصل 44 متمرکز کرده است، تا کار را با سرعت معقولی پیش ببرد.

    نجفی علمی درباره اقدامات سازمان حسابرسی در مورد شرکت‌های بیمه موردنظر دولت برای واگذاری گفت:"با توجه به سودآوری شرکت‌های بیمه می‌کوشیم حساب‌ها شفاف و گویا مشخص شود تا سودآوری برای شرکت‌ها محقق شود و نگرانی از بابت سرمایه‌گذاری نداشته باشند."

    نجفی علمی به زمان واگذاری شرکت‌های بیمه البرز، آسیا و دانا اشاره‌ای نکرد؛ اما افزود:"پیش‌بینی می‌کنیم با اقدامات انجام شده، این شرکت‌ها در موعد مقرر به بخش‌خصوصی‌سازی واگذار شود."

     

    پیام‌های حرفه­ای سازمان حسابرسی

    مدیریت تدوین استانداردهای سازمان حسابرسی، پنجاه­ و چهارمین شماره پیام‌های حرفه­ای، ویژه آذر­ماه را منتشر کرد.

    عنوان‌های مطرح شده در این شماره عبارتند از: انتشار الزامات جدید برای حسابرسی صورت‌های مالی شرکت‌های گروه توسط هیأت استانداردهای بین­المللی حسابرسی و خدمات اطمینان بخشی، انتشار رهنمود جدید الزامات آموزش آیین رفتار حرفه­ای و دانش فناوری اطلاعات توسط هیأت بین­المللی آموزش استانداردهای حسابداری فدراسیون بین­المللی حسابداران، خلاصه تصمیمات هیأت استانداردهای بین­المللی حسابداری در ژوئن 2007، فراهم آوردن نرم­افزار مورد نیاز سرمایه­گذاران جهت پیگیری فعالیت‌های شرکت‌ها در کشورهای حامی تروریسم توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا.

    علاقه­مندان برای مطالعه متن کامل پیام‌های حرفه­ای سازمان حسابرسی به آدرس http://audit.org.ir/messages-fa.html مراجعه کنند.

    bourse.jpg

    تصویب دستورالعمل نحوه گزارش‌دهی دارندگان اطلاعات نهانی

    به گفته رئیس سازمان بورس، این دستورالعمل‌ در راستای اجرای تبصره 2 ماده 46 قانون بازار اوراق بهادار در تاریخ 11/10/86 به تصویت هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار رسیده و از ابتدای سال 87 لازم‌الاجرا است.

    طبق این دستورالعمل گزارش‌دهندگان مکلف هستند اطلاعات موردنظر طبق فرم‌های مندرج در دستورالعمل را ظرف مهلت‌های مقرر به اطلاع سازمان بورس برسانند و مسئولیت صحت اطلاعات گزارش‌شده نیز به عهده شخص گزارش‌دهنده‌ای است که ذیل فرم‌های موردنظر را امضاء می‌کنند.

    (برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد مورخ 16/10/86)





    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    سال 87
    تاریخ و نحوه ثبت‌نام از داوطلبان آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی
    [عناوین آرشیوشده]